Arbeidsliv

– Det holder ikke med et klikk på et smilefjes

Publisert Sist oppdatert

Kartlegging av ansattes følelser har ingen hensikt uten at dette også følges opp med gode, kvalitative samtaler med de ansatte, hevder coach og konfliktrådgiver Kjell Ribert.

Ribert mener ledere bryr seg for lite om de ansattes følelser i arbeidslivet. Han mener imidlertid at lederne må holde tunga rett i munnen dersom medarbeidernes følelser skal kartlegges.

– Det er viktig å være opptatt av medarbeidernes følelser. Vi er for lite opptatte av følelser i arbeidslivet. Ledere tenker ofte at det blir for mye snakk og for lite jobb. Samtidig er det svært viktig hvordan man skal kartlegge disse følelsene. Det holder ikke bare med et klikk på et smilefjes, fastslår han.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnenter gir tilgang til alle artikler og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS