Ledelse

Mye administrasjon i lederjobben?

3 hverdagstips for å lette byrden.

Publisert Sist oppdatert

I forbindelse med en stor undersøkelse om lederes administrasjonsarbeid, ba Chef om lesernes tips om hvordan man kan gå fram for å lette administrasjonsbyrden i lederhverdagen. Dette er tre av tipsene de fikk inn:

  • Sett av tid til det du skal gjøre
    Slå av telefon og lukk e-posten i perioden. Prioriter bort - det gjelder også saker som andre i organisasjonen har fått for seg er viktige.
  • Ikke vær redd for å delgere
    Medarbeidere vokser av større ansvar og delaktighet i det daglige arbeidet. Forsøk å finne ut hvem som passer best til hva.
  • Begynn dagen med en time obligatorisk administrasjon, før du begynner på e-post og andre ting.
    Hvis du ikke skulle rekke mer administrasjon den dagen, har du i alle fall gjort en del.

For å lese denne saken må du være abonnent

Dagens Perspektiv - nye saker på nett hver dag og 8 papirmagasiner i året. Alle abonnenter gir tilgang til alle artikler og e-utgaven. For å få papirutgaven, velg nett og papir. Vi har disse tilbudene:

Dagens Perspektiv
Nett og papir
3 mnd

99,- 715,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett og papir
12 mnd

2700,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
1 mnd

1,- 199,-

KJØP

Dagens Perspektiv
Nett
12 mnd

2290,-

KJØP

Powered by Labrador CMS