markedsføring

Hva er god design?

God design er ikke trolldom, men sunn fornuft, mener Morten Throndsen.

Publisert Sist oppdatert

Han er mannen bak flere designer som har fått fart i produktsalget for kundedne, blant annet Lofotprodukter. Les om Lofotprodukter her.

- Det handler om å tydeliggjøre hva produktet handler om. hvis det for eksempel er fiskemat, så dreier det seg om å fortelle noe så grunnleggende som at dette er sunn mat med høyt innhold av fisk. For en bedrift som Lofotprodukter, handler det om å ta eiendomsretten til det enkle begrepet Lofoten. Det er her bedriften kommer fra, og for nordmenn betyr Lofoten fisk. Stikkordene i begge disse eksemplene er jordnært, ærlig og oppriktig, sier han.

Før sto det «Lofoten Delikatesser» på pakningene.

- «Delikatesser» er et forfinet uttrykk som det ikke var bruk for. Lofoten er nok så det holder.

Fargevalg

Et annet designgrep kan være tydelighet i farger. For Lofotprodukter (se her) er kontrasten i blått og hvitt i overflaten enkel, men nok til å vekke kundenes oppmerksomhet, mener Throndsen.

Powered by Labrador CMS