ledertips

Lag en arbeidsliste som virker

3 tips for å gjøre arbeidslisten litt bedre.

Publisert Sist oppdatert

Du får ikke mindre å gjøre av å skrive arbeidslister, men listene kan være til hjelp når du skal organisere dagen din. Med litt struktur får du forhåpentligvis gjort det viktigste.

Harvard Business Review har utgitt en guide med tittelen «Guide to getting the right work done». I denne har de noen råd om hvordan du forbedrer arbeidslistene dine. Dette er tre av dem:

  • Sorter de ulike oppgavene i grupper
    Del arbeidet inn i fornuftige kategorier, det kan være etter prosjekt eller etter vanskelighetsgrad. (Har du en oversikt over de «lette» oppgavene på ett sted, kan du få dem unna når du har tid innimellom andre ting.)
  • Velg rett medium
    Det er en fordel om du liker å finne fram arbeidslisten og jobbe med den. Bruk en type skrivebok du liker, en fancy app eller et dataprogram du trives med.
  • Skriv listen om igjen
    Lag en ny liste hver uke hvor du fører over de ugjorte sakene fra forrige liste. Da får du organisert både gamle og nye oppgaver, og får forhåpentligvis gjort de rette prioriteringene.
Powered by Labrador CMS